Szakértelem, gyakorlat és életre szóló kapcsolatok 1870 óta.

Oktatás hallgatói véleményezése 2014/15 tanév I. félév  

A felmérés 2014. december 8-22-ig zajlott. A felmérés az előző tanévhez hasonlóan alacsony részvételi aránnyal indult, de a HÖK kérésének megfelelően képzésenként figyeltük a kitöltési arányt. Ennek köszönhetően a felmérés második hetében "célirányosan" lehetett mozgósítani. A hallgatók megszólításában nemcsak a HÖK-aktivisták, hanem az intézetigazgatók által riadóztatott kollégák is részt vettek. Így sikerült a kitöltési arányt 9 %-ról 27,05-re feltornázni. Továbbra is feladat a részvételi arány növelése.
 
Ez a válaszadási arány már szignifikáns ahhoz, hogy a főiskola egészéről képet alkossunk. A legalább öt választ elért oktatókról külön eredménykimutatás készült, amely rektor úrnak lett átadva.
 
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:

1. Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? 4,24
2. Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? 4,07
3. Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? 4,18
4. Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? 4,11
5. Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? 4,28
6. Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának?     4,04
7. Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? 4,48
8. Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? 4,34
9. Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? 4,09
10. Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? 4,34
11. Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? 4,40
12. Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? 4,30

(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)

Ennek a felmérésnek a jelentőségét az adja, hogy az eredmények összehasonlíthatók az előző tanévével. Így megállapítható, hogy összességében javult az oktatás megítélése. 10 kérdésben mutatkozott javulás az előző félévhez képest. A legjelentősebb változás az oktatók megítélésében van: a 8. és 11. kérdésben +0,07, a 9. kérdésben +0,9 a növekedés mértéke. Két kérdés esetében jelentős a csökkenés. Talán a legsúlyosabb a változás a jegyek értékelésében, itt -0,23 a csökkenés, és az oktatók előadásmódjában (-0,08).