Szakértelem, gyakorlat és életre szóló kapcsolatok 1870 óta.

Oktatás hallgatói véleményezése 2013/14 tanév I. félév

A felmérés 2014. március 13-27-ig zajlott, sajnálatos módon sokkal alacsonyabb részvételi aránnyal, mint az előző félévben. Bár a megszólított hallgatók 17,7 %-a kezdett bele a válaszadásba, többen nem fejezték be, illetve, főleg olyanok válaszoltak, akik kevés tárgyat vettek fel az első félévben. Ennek köszönhetően csak 1436 hallgató-kurzus válasz érkezett, ami a kiküldött kérdőíveknek csak 14,1 %-át jelenti.
     
Ez az alacsony válaszadási arány, már megkérdőjelezi a válaszok részletes elemzhetőségét és értelmezését. A Főiskola és a HÖK vezetésének a jövőben keresni kell a lehetőséget a hallgatók megszólítására a nagyobb részvétel érdekében.
 
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:

1. Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? 4,23
2. Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? 4,03
3. Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? 4,15
4. Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? 4,07
5. Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? 4,27
6. Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának?     4,27
7. Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? 4,46
8. Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? 4,27
9. Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? 4,11
10. Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? 4,26
11. Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? 4,33
12. Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? 4,27

(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)

Ennek a felmérésnek a jelentőségét az adja, hogy az eredmények összehasonlíthatók az előző tanévével. Így megállapítható, hogy csekély romlás következett be az átlagokban, de még így is négyes fölötti minden átlag. A különböző kérdések közötti arányok nem változtak.