A felmérés 2014. december 8-22-ig zajlott. A felmérés az előző tanévhez hasonlóan alacsony részvételi aránnyal indult, de a HÖK kérésének megfelelően képzésenként figyeltük a kitöltési arányt. Ennek köszönhetően a felmérés második hetében "célirányosan" lehetett mozgósítani. A hallgatók megszólításában nemcsak a HÖK-aktivisták, hanem az intézetigazgatók által riadóztatott kollégák is részt vettek. Így sikerült a kitöltési arányt 9 %-ról 27,05-re feltornázni. Továbbra is feladat a részvételi arány növelése.
Ez a válaszadási arány már szignifikáns ahhoz, hogy a főiskola egészéről képet alkossunk. A legalább öt választ elért oktatókról külön eredménykimutatás készült, amely rektor úrnak lett átadva.
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:
1. | Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? | 4,24 |
2. | Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? | 4,07 |
3. | Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? | 4,18 |
4. | Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? | 4,11 |
5. | Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? | 4,28 |
6. | Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának? | 4,04 |
7. | Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? | 4,48 |
8. | Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? | 4,34 |
9. | Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? | 4,09 |
10. | Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? | 4,34 |
11. | Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? | 4,40 |
12. | Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? | 4,30 |
(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)
Ennek a felmérésnek a jelentőségét az adja, hogy az eredmények összehasonlíthatók az előző tanévével. Így megállapítható, hogy összességében javult az oktatás megítélése. 10 kérdésben mutatkozott javulás az előző félévhez képest. A legjelentősebb változás az oktatók megítélésében van: a 8. és 11. kérdésben +0,07, a 9. kérdésben +0,9 a növekedés mértéke. Két kérdés esetében jelentős a csökkenés. Talán a legsúlyosabb a változás a jegyek értékelésében, itt -0,23 a csökkenés, és az oktatók előadásmódjában (-0,08).