Az Eötvös József Főiskola „az oktatói munka hallgatói véleményezésének rendjéről” szóló szabályzat alapján 2016. november és december hónapokban az online alapú kérdőíves megkérdezés lezajlott. A megkérdezés során feltett kérdéseket a Főiskola Szenátusa által 2015 októberében elfogadott szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza.
Az adatgyűjtéssel 35 %-os kitöltési arányt értünk el.
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:
1. | Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? | 4,26 |
2. | Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? | 4,06 |
3. | Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? | 4,18 |
4. | Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? | 4,12 |
5. | Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? | 4,26 |
6. | Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának? | 4,05 |
7. | Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? | 4,49 |
8. | Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? | 4,37 |
9. | Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? | 4,22 |
10. | Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? | 4,35 |
11. | Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? | 4,41 |
12. | Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? | 4,33 |
(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)
Az egy évvel ezelőtti felméréshez viszonyítva megállapítható, hogy majdnem mindegyik kérdésben 0,15-el javult a főiskolán folyó oktatói munka megítélése.
Az eredmények együtt vonatkoznak a gazdasági, a pedagógiai, és műszaki szakterületen folyó képzésekre.