Az Eötvös József Főiskolán 2021. április 19-én folytatódott A fenntarthatóság szerepe és jelentősége napjaink oktatásában című online előadássorozat. A rendezvény célja a fenntarthatóság kihívásainak és megoldásainak elméleti vizsgálata a gazdasági és a pedagógiai területek egyes kérdéseiben, különös tekintettel a Kárpát-medence egységes gazdasági térszerkezetének tükrében. Az előadók a Főiskola képzési területe mentén kialakított és működtetett homogén szakmai hálózat külföldi tagjai voltak, akik a Kragujevaci Egyetem Jagodinai Pedagógiai Tudományok Karának elismert oktatói.
Doc. dr Marija Stanojevic Veselinovic a német nemzetiségi oktatás lehetőségeiről, jövőbeni kihívásairól tartott előadást Sustainable Pedagogy Methods in Teaching of German Language in Primary School címmel. Az előadás sajátossága, hozzáadott értéke, hogy általános következtetéseket vont le a nemzetiségi oktatás általános tendenciájára, fenntarthatóságára vonatkozóan. Az online esemény második részében az oktató az intézmény képzési kínálatát mutatta be, majd a gondozott képzési portfóliót is ismertette a hallgatósággal.
Prof. dr Aleksandra Mihajlovic a Primary Mathematics Education and Teaching Sustainable Development Goals című előadásával a hosszútávú fenntarthatóság érdekében a matematika szerepét, oktatásmódszertani változtatását hangsúlyozta, hiszen napjaink változó világában az általános iskolások ingerkörnyezete megköveteli a játékos módszertani, didaktikai és pedagógiai módszerek vegyítését a tanulók figyelmének felkeltése és érdeklődésének megtartása érdekében.
Doc. dr Jelena Mladenovic az oktatási intézmények szemléletmódváltásának szükségességét nyomatékosította Raising awareness of the need for sustainable development - what can I do? című előadásában. Kiemelte, hogy a versenyszférához hasonlóan a közintézmények is bizonyos szintű szemléletváltozáson esnek át, így figyelembe kell venniük a hosszú távú fenntarthatóság érdekében a képzési kínálat és az alkalmazott oktatási gyakorlat releváns elemeit.
Prof. dr Nenad Vulovic Sustainable matchematical Model of Teaching during Covid 19 pandemic témában adott elő. A prezentáció során kitért és bemutatta az általános iskolai tanulók körében végzett felmérésük eredményeit, amelyeket a koronavírus idején alkalmazott távoktatás révén értek el. Az eredményeket összevetette a „békeidőben” végzett referencia eredményekkel. A két eltérő oktatási módszertannal jellemezhető időszak eredményei lényeges eltéréseket mutatott. A felmérés ráirányította a személyes oktatás jelentőségére a figyelmet, az általános iskolában a kompetenciák átadása nélkülözi a személyes jelenlétet.
Prof. dr Marko Djordjevic Sustainability of media online teaching during Covid 19 pandemic elnevezésű prezentációjában a kommunikáció szerepének jelentőségére összpontosított. A kommunikációs csatornák alkalmazása ellenére fontos az egyértelmű, pártatlan kommunikáció, független annak „környezetétől”. A stratégiai szemlélet jelentősége, szerepe a különböző médiumokat is eléri, így napjaink hektikusan változó elvárásai, kihívásai a közösségi média szereplőit is érinti, azaz a szakemberképzés bázisát képző felsőfokú intézmények szerepe is hangsúlyos.
Az előadások az EFOP-3.4.3-16-2016-00003 „Stratégiai oktatási kompetenciák minőségének fejlesztése a felsőoktatásban, a megváltozott gazdasági és környezeti feltételekhez történő adaptációhoz és a képzési elemek hozzáférhetőségének javításáért” pályázat keretében valósultak meg.