Német nemzetiségi tanító és óvodapedagógus szakos hallgatóink kéthetes nyelvi kurzusra utaztak az ausztriai Hollabrunnba, ahol augusztus 22. és szeptember 3. között anyanyelvi környezetben fejleszthették tudásukat és szerezhettek új tapasztalatokat.
A főiskola Nemzetiségi és Idegen Nyelvi Intézete júniusban ösztöndíjpályázatot hirdetett a német nemzetiségi szakos pedagógushallgatók részére, azzal a céllal, hogy nyelvtudásukat nemzetközi környezetben erősíthessék és bővíthessék, valamint naprakész, gyakorlatorientált ismeretekre tehessenek szert a választott hivatásukban német nyelven. A főiskoláról hat hallgató részesült ösztöndíj-támogatásban: Götcz Boglárka II. évfolyamos német nemzetiségi óvodapedagógus szakos hallgató, Helfrich Ágnes II. évfolyamos német nemzetiségi tanító szakos hallgató, Husz Dóra III. évfolyamos német nemzetiségi tanító szakos hallgató, Rablánszky Gitta II. évfolyamos német nemzetiségi tanító szakos hallgató, Schoblocher Adrienn II. évfolyamos német nemzetiségi óvodapedagógus szakos hallgató, Zsifkovics Nikolett III. évfolyamos német nemzetiségi tanító szakos hallgató.
A hollabrunni nyelviskola (Sprachschule Hollabrunn) 2018 óta fogadja az Eötvös József Főiskoláról érkező ösztöndíjasokat Ausztriában, kéthetes programokon. A nyelvkurzus két részre osztott: a délelőtti órák tantermi keretek között zajlottak, míg a délutáni órák nagy részében gyakorlatorientált, kiscsoportos foglalkozások voltak. Hallgatóink szakmai beszámolója alapján a tanórákon olyan témákat dolgoztak fel, mint az osztrák oktatási rendszer; az osztrák meseirodalom; Bécs város; osztrák kifejezések; szólások és közmondások; média; fabulák stb. A fogadó intézmény a nyelvelsajátításhoz kapcsolódva kirándulásokat is szervezett, ezek során a hallgatók a német nyelvet aktívan használták és megismerkedtek az osztrák kultúrával is. Az első héten a délutáni programok közé tartozott a város megismerését célzó feladatlap kitöltése (Stadtrallye), a helyi múzeum bemutatása és a hollabrunni „Kellerkatze” pincesor bejárása. A második héten biciklitúráztak, meglátogatták a helyi általános iskolát és óvodát, így tájékozódva az osztrák oktatási rendszerről. Az utolsó estén közös főzéssel, vacsorával zárták a két hetet.
A kurzus tapasztalatairól Husz Dóra III. évfolyamos német nemzetiségi tanító szakos hallgató a következőket nyilatkozta:
„A két, német nyelvterületen eltöltött hét számomra nagyon meghatározó volt. Sokat számított az, hogy folyamatosan a célnyelven szóltak hozzánk, illetve úgy tudtuk csak magunkat megértetni. Különösen fejlesztő volt, hogy a városban helyi akcentussal beszélő emberekkel kellett kommunikálnunk. Úgy érzem, ez alatt a két hét alatt sokat fejlődött a szóbeli kommunikációm, bátrabban, magabiztosabban fejezem ki magam németül, amely tudást a későbbi tanulmányaim és munkám során is kamatoztatni tudok.„
A nyelvkurzusra a NEMZ-N-22-0129 kódszámú „Az anyaországok/nyelvnemzetek közreműködésével megvalósuló nemzetiségi pedagógus továbbképzés 2022. évi német projektjeinek támogatása” elnevezésű hazai finanszírozású pályázat keretében került sor.