Az Eötvös József Főiskola Nemzetiségi és Idegen Nyelvi Intézete immár 32. alkalommal szervezte meg június 23-24-én a Nyári Akadémiát, amely a német és horvát nemzetiségi, valamint angol szakos tanítók, óvodapedagógusok, illetve felsőoktatási hallgatók számára biztosított szakmai fejlődési lehetőséget.
A nagy múltú rendezvény célja, hogy a résztvevők megismerhessék a modern pedagógia módszereit, technikáit, melyek hatékonyan alkalmazhatók a mindennapi oktató-nevelő munkában.
A kétnapos nyári kurzus résztvevőit dr. Szilágyiné dr. Szinger Ibolya, a főiskola rektora köszöntötte, aki beszédében hangsúlyozta a pedagógiai megújulás, valamint a nemzetiségi nevelés és oktatás jelentőségét.
A megnyitót követően Englender-Virth Petra, a Magyarországi Német Pedagógiai és Módszertani Központ képviseletében tartott plenáris előadást, melynek címe: „A kétnyelvű nevelés útkeresése európai kitekintéssel – Tapasztalatok a FUEN oktatási munkacsoport ülései kapcsán” volt.
A délelőtt zárásaként dr. Szőcs Krisztina, az EJF Nemzetiségi és Idegen Nyelvi Intézetének igazgatója köszönetet mondott a közreműködőknek, majd útmutatást adott a délutáni szekciók és programok menetéhez.
A rendezvényen négy szekcióban folyt a munka: külön szekció foglalkozott a német nemzetiségi óvodapedagógusokkal, a német nemzetiségi tanítókkal, a horvát nemzetiségi tanítókkal és óvodapedagógusokkal, valamint az angol szakos tanítókkal és óvodapedagógusokkal. A szekciókban területükön elismert szakemberek vezettek interaktív foglalkozásokat, műhelymunkákat, amelyek során a jelenlévők gyakorlati ötleteket kaptak saját módszertani eszköztáruk gazdagítására.
A 2025-ös Nyári Akadémia fő témái között szerepelt a mesterséges intelligencia nyelvoktatásban való felhasználása, a nyelvtanulást támogató digitális alkalmazások bemutatása, a nemzetiségi identitás fejlesztése, az élménypedagógiai megközelítések, valamint a jó gyakorlatok megosztása.
Az esemény egyedülálló lehetőséget kínált a szakmai kapcsolatok építésére, a tapasztalatok cseréjére, valamint a kiállítók által hozott kiadványok megvásárlására.
A Nyári Akadémia évről évre hozzájárul a nemzetiségi és idegen nyelvi pedagógusok szakmai megújulásához, és kiemelt szerepet játszik a korszerű, élményalapú és identitástudatos oktatás megerősítésében.
Horvátországból, Zágrábból vendégünk volt hat hallgató és kísérőik, akik a Nyári Akadémia programjai mellett a főiskolával is megismerkedtek.
Köszönjük az előadók és a résztvevők megjelenését, jövőre is számítunk rájuk!