Szakértelem, gyakorlat és életre szóló kapcsolatok 1870 óta.

Magyar Tudomány Ünnepe 2024 programja

A konferencia hivatalos honlapja: https://mtu.ejf.hu/ 

MTÜ logó szlogennel

 

Időpont: 2024. november 20.
Helyszín: Eötvös József Főiskola - A épület, 88. terem 
(6500 Baja, Szegedi út 2.)

PROGRAM

900-1000   Regisztráció
1000-1005 Köszöntőt mond: dr. Szilágyiné dr. Szinger Ibolya, az EJF rektora
1005-1015 A konferenciát megnyitja: dr. habil. Tóth Sándor Attila, az EJF Tudományos Bizottságának tagja, a Danubius Noster c. folyóirat szerkesztője
1015-1030 Az Eötvös József Főiskola hallgatóinak zenei műsora

1030-1130 PLENÁRIS ELŐADÁS
Prof. dr. Hamar Pál, egyetemi tanár (Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem): Tantervelméleti és tantervfejlesztési tendenciák a NAT 2020 tükrében

1130-1145 Az Eötvös József Főiskoláért Alapítvány alkotói pályázatának díjátadója

1145-1230 Szendvicsebéd – meghívott vendégek és előadók számára
Helyszín: A/93-as terem

1145-1230 Büfé
Helyszín: C épület aula

1230-1300 Koppány Attila festőművész Geometric című kiállításának megtekintése kurátori tárlatvezetéssel
Helyszín: Kortárs Galéria, C épület

1400-1530 WORKSHOP
Helyszín: A/94-es terem
Nagy magyar találmányok modern szemlélettel
Tartják: Szűcsné Tóth Zsuzsanna és Kocsis Júlia az EJF Gazdálkodási Intézetének munkatársai

A workshop célja:

  • játékos formában megismertetni a résztvevőket kiemelten a 20 legnagyobb magyar találmánnyal (amit jó lenne minden magyarnak ismernie) és feltalálóival,
  • a találmányok hosszú távú hatásainak vizsgálata (mit alapoztak meg a mai kor eszközei közül, minek az előfutárai voltak),
  • megvizsgálni a találmányokat projektszemlélettel: mitől lettek sikeresek, vagy miért akadtak el, a mai menedzsment eszközökkel mit lehetett volna másként megoldani,
  • annak megbeszélése, hogyan lehet beépíteni az oktatásba a korosztályi különbségek figyelembevételével.

1300-1420 SZEKCIÓELŐADÁSOK
Helyszín: C épület I. és II. emelet tantermei

1420-1500 Kávészünet
Helyszín: C épület aula

1500-1640 SZEKCIÓELŐADÁSOK
Helyszín: C épület I. és II. emelet tantermei

SZEKCIÓK

I. a. Olvasástanítás, irodalom, neveléstörténet
Szekcióvezető: Tóth Sándor Attila
Helyszín: C épület 4. terem

1300-1320 Huszár-Samu Nóra Az olvasási fluenciát célzó fejlesztőprogramok a nemzetközi kutatásokban
1320-1340 Dezső Renáta Anna Szövegértés, olvasási fluencia és vonatkozó mindet-markerek összefüggései - egy pilótakutatás első eredményei
1340-1400 Tóth Sándor Attila A haza mint toposz Berzsenyi Dániel Magyarország című költeményében
1400-1420 Horváth Réka Kiegészítő anyag a neveléstörténet tantárgyhoz: a középkori szépségideál
1420-1500 Kávészünet

I. b. Intézményi TDK előadások
Szekcióvezető: Kanizsai Mária
Helyszín: C épület 4. terem

1500-1520 Pestality Patrícia - Schwartz Kata Az irodalmi nevelés hatásai a kisgyermek érzelmi fejlődésére. Módszertani segédlet saját mesékkel a bölcsődés korosztály számára.
1520-1540 Olenyik Karolina A szókincs szerepe és jelentősége óvodás korban. Nagycsoportos óvodások szókincsének vizsgálata.
1540-1600 Égi Csenge Az integrálás, a befogadás, az előítéletek és a különleges bánásmódot igénylők a pedagógia szemszögéből.
1600-1620 Kocsis Virág - Kovács Kinga Célnyelvi irodalmi szövegek vizsgálata önreflektív módszerekkel.

II. Neveléstudomány
Szekcióvezetők:
1300-1420: Kovács Elvira
1500-1620: Zalay Szabolcs
Helyszín: C épület 48. terem

1300-1320 Jakab Andrea A kreativitás fejlesztése hagyományőrző programokkal a P. Frangepán Katalin Gimnázium óvodáiban
1320-1340 Ladányi Éva Elfeledett óvoda-iskola átmenetet segítő programok a mai pedagógiai elvárások szempontjából
1340-1400 Hutterer Éva

A kárpátaljai magyar nyelvű tanító- és óvóképzés perspektívái

1400-1420 Zalay Szabolcs Diagnózis és terápia - A neveléstudomány válaszai egy világválságra
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Kolip Heléna A csecsemő és kisgyermeknevelő BA képzés gardneri intelligenciakoncepció alapú vizsgálata
1520-1540 Babity Mária Pedagógusok közreműködése, ha gyermekbántalmazás vagy annak gyanúja merül fel - jogszabályi, intézményi, emberi szempontok és dilemmák
1540-1600 Major Lenke - Grabovac Beáta - Horák Rita Az érzelmi intelligencia fejlesztésének szerepe a pedagógusképzésben
1600-1620 Kovács Elvira Az alsó tagozatos tanulók matematika tanulásának motivációs dimenziói

III. Oktatás színterei
Szekcióvezetők:
1300-1420: Horák Rita
1500-1600: Szőcs Krisztina
Helyszín: C épület 35. terem

1300-1320 Muhammetmyradova Aygul  Current peculiarities in the education system of Turkmenistan: Progress toward Global Standards
1320-1340 Orosz-Martins Andrea Erzsébet Az angol nyelvi környezetismeret tankönyv. Segítség vagy akadály?
1340-1400 Bernáth András Állatmesék a gyermekirodalomban és az angol nyelv oktatásában
1400-1420 Szőcs Krisztina Navigating the Early Years: Novice Language Teachers' Experiences and Challenges in Teaching Practice
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Kuharić Darija Media Literacy for Preschoolers: Workshops, Field Visits, and Parental Involvement 
1520-1540 Horák Rita - Major Lenke - Grabovac Beáta Fenntartható fejlődés és oktatás
1540-1600 Putterer Elisabeth Kommunikative Herausforderungen des Klimawandeldiskurses

IV. Nyelvészet és oktatás
Lingvistika i obrazovanje - sekcija za hrvatski jezik
Szekcióvezetők: 
1300-1420 Plavac Morana
1500-1640 Berbić Kolar Emina 
Helyszín: C épület 51. terem

1300-1320 Berbić Kolar Emina Leksički opis Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić (temeljeno na prvom izdanju iz 1916.)
1320-1340 Krumes Irena - Ostojčić Andreja Tradicijske dječje igre kao poticaj govorno-jezičnog razvoja djeteta
1340-1400 Petrkač Petra - Lorger Marija

Motoričko učenje dječjih folklornih plesova i sposobnost koordinacije

1400-1420 Čipanj Banja Rene  Prevođenje kao sastavnica priručnika/udžbenika za učenje hrvatskoga jezika kao inoga namijenjenih mađarskim govornicima
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Smajić Dubravka Prilozi u jezičnim savjetnicima i u jeziku studentske populacije
1520-1540 Legac Vladimir  What are the Differences in Language Anxiety in English as a Foreign Language in Classroom Situations between Roma and Non-Roma Primary School Students in Međimurje?
1540-1600 Blažeka Đuro  Iz istraživanja pseudoanalogonimije između različitih kajkavskih mjesnih govora
1600-1620 Tamaskó Eszter Jezične osobitosti pisama dušnockih Rackih iseljenika
1620-1640 Plavac Morana Regoč i Kosjenka

V. Kultúra és oktatás
Kultura i obrazovanje - sekcija za hrvatski jezik
Szekcióvezető: Bijuković Maršić Mirta 
Helyszín: C épület 50. terem

1300-1320 Bijuković Maršić Mirta  Prostorni imaginarij u književnim djelima Jagode Truhelke i Silvije Šesto
1320-1340 Tomić Draženko Liberalizam i liberalna filozofija prema izvješćima časopisa „Kršćanska obitelj“
1340-1400 Mikulan Krunoslav 

Motivi mitsko-demonoloških i eshatoloških predaja međimurskoga kraja

1400-1420 Posavec Ana-Marija Reprezentacija predratnih iskustava djece u romanu Listanje kupusa Igora Beleša
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Bilić Anica  Oproštajni sonet Antuna Gustava Matoša
1520-1540 Kudek Mirošević Jasna Značaj digitalnih obrazovnih sadržaja u radu s učenicima s teškoćama iz perspektive učitelja
1540-1600 Vukojević Zrinka  Poster prezentacija: Metodički pristup interpretaciji pjesme primjenom dramskih aktivnosti
1600-1620 Simeunovic Vlado - Milic Sanja - Mitrovic Goran Educational perspectives of data mining at universities in Bosnia and Herzegovina
1620-1640 Horvatić Tea  Uporaba umjetne inteligencije u nastavi engleskog jezika – mogućnosti i izazovi

POSZTERBEMUTATÓ:

Rogošić Silvia 

  • Umjetna inteligencija u akademskom sektoru: izazovi digitalne transformacije
  • Stanje suvremenog čovjeka: otuđenje i samoizrabljivanje

Totić Petra – Rogošić Silvia

  • Sharenting: iskustva i stavovi roditelja

VI. Gazdaságtudomány és mentálhigiéne
Szekcióvezetők: 
1300-1420 Pajrok Andor
1500-1600 Keresnyei Krisztina
Helyszín: C épület 32-34. terem

1300-1320 Keresnyei Krisztina Munkahelyi egészségprogramok evolúciója, az online mentális egészségprogramok térnyerési lehetőségei
1320-1340 Grabovac Beáta - Horák Rita - Major Lenke A pozitív mentális egészség és a pénzügyi helyzet kapcsolata vajdasági magyar egyetemisták körében
1340-1400 Kasza Kinga

Vezetés és bizalmi kapcsolat kiépítése a Z generációval

1400-1420 Lupu Aurel-Constantin The Role of Non-Financial Disclosure in Enhancing Corporate Transparency
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Litan (Radu) Emanuela Larisa Disclosure of non-financial reporting in the public sector under Directive 2014/95/EU
1520-1540 Pastiu Carmen - Ciortea Mihaela Analysis of factors that influence consumer behavior in online business
1540-1600 Pajrok Andor A költséggazdálkodás jelentősége napjaink változó gazdasági környezetében – a hazai szállodaipar szereplőinek körében végzett empirikus vizsgálat eredményei

VII. Gazdaságtudomány
Szekcióvezető: Póla Péter
Helyszín: C épület 49. terem

1300-1320 Pascu Luciana Simona  Current state of non-financial reporting in Romania
1320-1340 Oana Raluca Ivan - Tudorascu Miruna Public internal audit in EU – current policies 
1340-1400 Budai Eleonóra

Számviteli reziliencia – néhány bizonyíték

1400-1420 Kovács Szilárd - Weber Erika Útfüggőség és trendfüggvények
1420-1500 Kávészünet
1500-1520 Csapógya Zoltán A volatilitás és a GARCH-modell használata részvényárfolyam-előrejelzések készítésére
1520-1540 Póla Péter Közszolgáltatások hatékony megszervezésének kihívásai periférikus térségekben

arculati elem

Utolsó módosítás időpontja

2024. november 19.