A Miskolczy Szakkollégium vendége volt Veres Pál, a Nemzeti Pedagógus Kar szakmai koordinátora, a MATEHETSZ Felügyelő Bizottságának elnöke. Előadásában a tehetséggondozás témakörét járta körül, részletesen bemutatva a tehetség fogalmát, összetevőit, fejlesztési lehetőségeit, valamint a tehetséggondozás folyamatát.
Az előadó elsőként a tehetség fogalmát definiálta, majd részletezte a tehetség különböző modelljeit, így többek között Taylor, Gardner, Renzulli, Gagné és Czeizel elméleteit is. Ezt követően a tehetségfejlesztés főbb irányait vázolta. A prezentáció során szó esett arról is, hogy mikor, milyen módon érdemes beavatkozni a tehetségfejlesztés folyamatába, illetve, hogy hogyan azonosítható a tehetség.
Külön blokkot kaptak a tehetségfejlesztő programok, azok célkitűzései, továbbá az olyan stratégiák, mint a gazdagítás (dúsítás) és gyorsítás. Veres Pál gyakorlati példákon keresztül szemléltette a gazdagítási technikákat, és bemutatta, milyen szervezeti formák segítik a tehetséggondozást az oktatási intézményekben.
A program gyakorlati oldaláról szólva az előadás ismertette a főbb oktatási módszereket a tehetséges csoportokban, és rávilágított az integrált osztályokban felmerülő problémákra. Felvetette továbbá a tantestületen belüli munkamegosztás kérdéseit, illetve azt, hogy milyen szerepe van az iskolának és a családnak az együttműködésben a tehetség kibontakoztatása során.
Végül az előadó kitért a hazai tehetséggondozás jelenlegi helyzetére, megemlítve a meglévő programokat, lehetőségeket, illetve a rendszer hiányosságait is. Az előadás összegzéseként hangsúlyozta, hogy a tehetséggondozás hatékony megvalósítása komplex szemléletet, tudatos tervezést és összehangolt szakmai munkát igényel.
A főiskola hallgatói nagy érdeklődéssel fogadták a programot.