Szakértelem, gyakorlat és életre szóló kapcsolatok 1870 óta.

Hogyan olvassak jól?

A Miskolczy Szakkollégium Hogyan olvassak jól? címmel szakmai napot szervezett 2025. március 25-én az Eötvös József Főiskolán.

Hogyan olvassak jól? Workshop az EJF-en.

Dr. Huszár-Samu Nóra főiskolai adjunktus, az MTA Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport kutatója izgalmas és interaktív workshopot tartott, amelyen nemcsak a főiskola tanító szakos hallgatói, hanem a BSZC Türr István Technikum diákjai is részt vettek. A workshop célja a stratégiai olvasás bemutatása volt: a jelenlévők megismerték azokat a módszereket és technikákat, amelyek segítik az olvasott szövegek hatékonyabb feldolgozását, megértését és alkalmazását. 

Hogyan olvassak jól? Workshop az EJF-en.

A felsőoktatási hallgatókból és a középiskolásokból kialakult vegyes csoportok egy előre kiválasztott szakirodalmi szöveget kaptak a pedagógiai kommunikáció témájában. A csapatok különböző módon dolgozták fel ugyanazt a szöveget, majd szemléltették munkájuk eredményét, és közös reflexió keretében megvitatták tapasztalataikat a szakirodalom-olvasásról.

Hogyan olvassak jól? Workshop az EJF-en.

A workshop nagy sikerrel zajlott, a fiatalok új nézőpontokat tanultak meg a szövegértés területén. A résztvevők a mindennapi tanulmányaik során kamatoztathatják az elsajátított stratégiákat, és inspirációt meríthetnek a jövőbeli tanulási helyzeteikhez. Ezúton is köszönjük Pálinkásné Berger Anikónak, a BSZC Türr István Technikum oktatójának, hogy elfogadták meghívásunkat a műhelymunkára.

Hogyan olvassak jól? Workshop az EJF-en.

A szakmai napon dr. Sipos Zsóka, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola főiskolai docensének, valamint az MTA Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport kutatójának előadása révén a hallgatók megismerkedtek az olvasástanulás aktuális pedagógiai kutatási kérdéseivel, és betekintést nyertek a legújabb tudományos eredményekbe, gyakorlati megoldásokba.

Hogyan olvassak jól? Előadás az EJF-en.

A kisiskolás kor egyik legnagyobb kihívása az olvasás elsajátítása. Az előadás elején a hallgatók az olvasás tanulásának kezdeti szakaszairól tájékozódtak. Külön hangsúly került a szóazonosítás szerepére, valamint az olvasási fluencia jelentőségére. 

Hogyan olvassak jól? Előadás az EJF-en.

Az előadó az MTA-PTE Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport tagjaként az általuk végzett kutatás eredményeit is prezentálta, amelyeket a hallgatók nagy érdeklődéssel fogadtak. 

NTP logó        KIM logó