Időpont: 2023. november 15.
Helyszín: Eötvös József Főiskola - A épület, 88. terem
(6500 Baja, Szegedi út 2.)
PROGRAM
900-1000 Regisztráció
1000-1005 Köszöntőt mond: dr. Szilágyiné dr. Szinger Ibolya az EJF rektora
1005-1015 A konferenciát megnyitja: dr. Tóth Sándor Attila az EJF Tudományos Bizottságának tagja, a Danubius Noster c. folyóirat szerkesztője
1015-1145 PLENÁRIS ELŐADÁSOK
1015-1100 Bajzáth Mária mese- és erdőpedagógus, a Népmesekincstár mesepedagógia program kidolgozója: Népek meséi - Mesék és mesélés a neveléstudomány szolgálatában
1100-1145 Dr. Mezei Cecília egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem; tudományos főmunkatárs, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont: Zöldülő Európa, zöldülő városok
1145-1200 Az Eötvös József Főiskoláért Alapítvány alkotói pályázatának díjátadója
1200-1230 Szendvicsebéd
Helyszín: A/90-es terem
1300-1430 Workshop
Bajzáth Mária mese-és erdőpedagógus, a Népmesekincstár mesepedagógia program kidolgozója: „Mi a legerősebb a világon?” – Tudásátadás és nevelés a Népmesekincstár mesepedagógia módszereivel és eszközeivel
A 90 perces workshop fókuszában az erőforrások állnak, kapcsolatok, közösségek, gondolkodás, bátorság, tudás megtartó erejéről szólnak a mesék, és a saját élményű mesefoglalkozások. A workshop a hétköznapok pedagógiai gyakorlatához kínál a témához kapcsolódó népköltészeti alkotások mellett, módszertani ötleteket. Ajánlott óvodapedagógusoknak, tanítóknak, tanároknak, könyvtárosoknak és minden olyan szakembernek, aki gyerekekkel foglalkozik.
1500-1700 Workshop
Szűcsné Tóth Zsuzsanna főiskolai tanársegéd, Eötvös József Főiskola: Tyúkprogramtól a jótündérig - Könnyen alkalmazható önismereti technikák és játékok a pozitív pszichológiához és az EQ fejlesztéshez kapcsolódóan
Az oktatási, munkahelyi és általános mindennapi lelki egészség megőrzése érdekében egyre fontosabb szerepet kapnak az önismereti technikák, kiemelten azok, melyek az EQ egyik fő területét érintik: a saját érzelmi állapot felismerését és pozitív irányba történő befolyásolását. A workshopra azokat várom, akik egyrészt saját maguk is fejlődni szeretnének, másrészt munkájukban (pl. tanítás, HR terület) is szeretnék kipróbálni az adott eszközöket. A workshop részben tréning jellegű.
1020-1720SZEKCIÓELŐADÁSOK
SZEKCIÓK
I. Gazdaságtudományi szekció
Szekcióvezetők:
1240-1500 Pajrok Andor
1520-1720 Dr. Póla Péter
Helyszín: A épület 93-as terem
1240-1300 | Lupu Aurel Constantin | Future of Nonfinancial Reporting in the context of new guidelines |
---|---|---|
1300-1320 | Bara - Bărdăhan Ioana | The evolution and digitalization of the education system in Romania |
1320-1340 | Dănilă Ioana | Strategies to optimize corporate governance performance |
1340-1400 | Litan Larisa, Cetina Marius | State of knowledge in the field of non-financial reporting in the public sector |
1400-1440 | Emil Muntean | Identification of hidden costs in the romanian sanitary system |
1440-1500 | Ioana Bianca (Câmpean) Pătrînjan, Oana Raluca Ivan | Environmental disclosure in emerging economies: a bibliometric mapping |
1500-1520 | Kávészünet | |
1520-1540 | Alexandra Țârău | Improving managerial decisions in the bakery industry |
1540-1600 | Budai Eleonóra, Bujtor Evelin | A „túlélő” szakmai végzettség – Mérlegképes könyvelői szakképzettség több szemszögből |
1600-1620 | Szerb Boglárka | A vállalati növekedés vizsgálata a magyar szőlő-bor ágazatban |
1620-1640 | Pajrok Andor | A szegmensek szerinti jelentés fejlődéstörténeti megközelítése a szállodaiparban |
1640-1700 | Kovács Szilárd | A közepes jövedelem és fejlettség csapdája: Magyarország helyzete és lehetőségei |
1700-1720 | Keresnyei Krisztina | A munkahelyi pszicho-szociális kockázatok csökkentésének lehetőségei hazai fejlesztésű digitális eszköz segítségével |
II. Pedagógusképzés szekció
Szekcióvezető: dr. Kiss Zoltán
Helyszín: A épület 94-es terem
1240-1300 | Bencéné Fekete Anikó Andrea, Kőhidiné Magyar Mietta | A középiskolás korosztály számára készült angol nyelvkönyv a diszlexiás tanulók szemszögéből |
---|---|---|
1300-1320 | Bakti Mária, Szarvas Júlia | Az implicit nyelvtanulás támogatása a tartalom és nyelv integrált tanulásának (CLIL) megközelítésével az alsó tagozatos angolórán |
1320-1340 | Bernáth András | The Little Red Hen: A Fable in Teacher Training |
1340-1400 | Tóth Sándor Attila |
KÉP – SZÖVEG – LATINITÁS |
1400-1440 | Fülöp Zoltán Ottó | Édes élmények Bécsben, avagy a csokoládé kulturális reprezentációja a Heindl Schokomuseum-ban |
1440-1500 | Szerb Katalin, Szántóri Patrícia | 15-18 éves diákok étkezési szokásai, középpontban a zöldség és gyümölcs fogyasztás |
1500-1520 | Kávészünet | |
1520-1540 | Huszár-Samu Nóra | Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán |
1540-1600 | Zalay Szabolcs | Nobel-díjak nyomában |
1600-1620 | Horváth Réka | Pozitivitás a pedagógiában: a pozitív pedagógia főbb jellemzőinek bemutatása |
1620-1640 | Bakonyiné Kovács Bea | A tudományos kommunikáció |
III. Pedagógusképzés (idegen nyelvű) szekció
Szekcióvezető: dr. sc. Plavac Morana
Helyszín: A épület 65-ös terem
1020-1040 | Vendi Franc | Fonološka svjesnost kao prediktor školskoga uspjeha u višim razredima osnovne škole |
---|---|---|
1040-1100 | Krunoslav Mikulan | Hrvatski i višejezični tekst na zajedničkim austro-ugarskim i mađarskim novčanicama 1800.-1946. |
1100-1120 | Đuro Blažeka | Prijedlog koncepcije izrade rječnika poljoprivrednog nazivlja u međimurskom dijalektu |
1120-1140 | Tea Horvatić | Learning English with eTwinning |
1140-1200 | Vladimir Legac, Katarina Šinjori | Dvojezičnost hrvatskih Rusina i njihovi stavovi prema stranim jezicima i učenju stranih jezik |
1200-1230 | Szendvicsebéd | |
1230-1240 | Matea Jančić, Draženko Tomić | Poszterbemutató*: Feminizacija odgojno-obrazovnog sustava iz filozofsko-odgojne perspektive |
1240-1300 | Jasna Sego | WHAT INTERRUPTS "THE CHASE"? Content and stylistic features of commercial discourse in the break of the popular quiz |
1300-1320 | Miljenko Hajdarović | Artificial intelligence as a new tool in teaching History |
1320-1340 | Sanja Milić, Vlado Simeunović | Efekti samoprocjene nastavničkih kompetencija |
1340-1400 | Draženko Tomić |
Medicinsko-etičko propitivanje spolnosti u mladenaštvu prema Glasniku HKLD-a / Medical-ethical review of youth sexuality according to the Journal CCMS |
1400-1440 | Sanja Opsenica, Slađana Miljenović | Burnout syndrome at work among primary and secondary school teachers |
1440-1500 | Anica Bilić | Poetska klimatologija u sonetu Jesenje veče Antuna Gustava Matoša / Poetic Climatology in the Sonnet Jesenje veče by Antun Gustav Matoš |
1500-1520 | Kávészünet | |
1520-1540 | Mihaela Blažeka Draganić | Transformacija biblijske priče o Suzani u Marulića i Vetranovića |
1540-1600 | Čipanj Banja Rene | Početnice Ivana Mihalovića kao (ne)nositeljice jezičnih promjena pri kraju 19. i u prvim desetljećima 20. stoljeća |
1600-1620 | Ana-Marija Posavec | Reprezentacija prognaničkih iskustava u romanu Hotel Zagorje Ivane Bodrožić |
1620-1640 | Morana Plavac | Putovanje Dunavom |
* Poszterbemutató – Matea Jančić és Draženko Tomić, Zágrábi Egyetem, Pedagógusképző Kar: Az oktatási rendszer elnőiesedése filozófiai és oktatási szempontból
Egyes munkák „férfi munkának” minősülnek: építőipari munkák, szállítás, bányászat, nehéz fizikai munkák. A "női munkák" azok, amelyek nagyobb pontosságot igényelnek: finom kézimunka, háziasszonyi teendők, egészségügyi és szociális ellátás. A tanári pálya elnőiesedése a 19. században kezdődött és ma is tart. Itt a feminizáció a nők nagyobb részvételét jelenti a munkavégzésben. A Horvát Nemzeti Statisztikai Hivatal (2022) adatai szerint az oktatási rendszerben foglalkoztatottak között ötből négy nő. A nők magasabb aránya az oktatási rendszerben nem számszerű egyensúly kérdése, magában rejti a diákok és a tanárok fejlődésének a lehetőségét. A stratégiai megközelítés és az átgondolt tanterv olyan oktatási rendszert tervezhet, amely támogatja az egyenlőséget, a sokszínűséget és a toleranciát. A poszter egy szakdolgozó hallgató és konzulensének közös munkája.