"JUBILEUMI TUDOMÁNYÜNNEP 2025”
AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLÁN
Időpont: 2025. november 12.
Helyszín: Eötvös József Főiskola - A épület, 88. terem
(6500 Baja, Szegedi út 2.)
PROGRAM
900-1000 Regisztráció
1000-1005 Köszöntőt mond: dr. Szilágyiné dr. Szinger Ibolya, az EJF rektora
1005-1015 A konferenciát megnyitja: dr. habil. Tóth Sándor Attila, az EJF Tudományos Bizottságának tagja, a Danubius Noster c. folyóirat szerkesztője
1015-1115 PLENÁRIS ELŐADÁS
Koltai Balázs, AI és digitális transzformációs szakértő, az Óbudai Egyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem vendégoktatója: Jövőt formáló eszközök – a mesterséges intelligencia az oktatásban és az üzleti életben. Mit tanulhat az oktatás az üzleti élettől?
A mesterséges intelligencia (AI, artificial intelligence) nemcsak a munkánkat alakítja át, de azt is, hogyan gondolkodunk, tanulunk és élünk. Míg az üzleti világ már aktívan alkalmazza az AI-t az innováció és hatékonyság növelésére, az oktatás is egyre több lépést tesz afelé, hogy kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket.
Ebben a gondolatébresztő és inspiráló előadásban Koltai Balázs, AI-szakértő és digitális transzformációs vezető bemutatja, hogyan működik az AI, milyen képességekkel rendelkezik, és mik az üzleti életben felhalmozott tapasztalatok és szemléletmód.
Mindez útmutatóul szolgálhat az oktatásban is. Betekintést nyerünk abba, hogyan formálja az ember és AI együttműködése a jövő tanulását és munkáját. A résztvevők konkrét ötletekkel gazdagodnak arról, hogyan használhatják az AI-t felelősen és eredményesen – legyen szó vállalkozásról, személyes fejlődésről vagy oktatásról.
1115-1130 Az Eötvös József Főiskola hallgatóinak zenei műsora
1130-1145 Az Eötvös József Főiskoláért Alapítvány alkotói pályázatának díjátadója
1145-1230 Szendvicsebéd
Helyszín: C épület aula
1145-1300 KÖNYVVÁSÁR ÉS KÖNYVBEMUTATÓ
1210-1220 Vörös Katalin mesekönyveinek bemutatója
A Kancsimesék és az Ugi könyve a mesék erejével igyekszik a gyermekek érzelmi intelligenciáját növelni. Mindkét könyv a különbözőség elfogadását szorgalmazza, megjelenik bennük a kancsalság és az autizmus. Mindezek mellett számos olyan témát érint, melyek a kisgyermeket nevelő családokban megjelennek, de az erről való kommunikáció felnőttként sem könnyű. Az elmúlás, a halál a gyász, az örökbefogadás. A könyvek lapjain a nehéz témákat rengeteg humorral teszi könnyen emészthetővé a szerző.
1220-1230 Schwartz Kata és Pestality Patrícia volt és jelenlegi hallgatónk Szavannai kalandok című mesekönyvének bemutatója
A 15 óráig tartó könyvvásárban Vörös Katalin könyvei mellett Manzné dr. Jäger Mónikának, az Eötvös József Főiskola nyugalmazott főiskolai tanárának német nemzetiségi óvodapedagógusok és tanítók számára írt, de német nemzetiségi és kétnyelvű családokban, akár bölcsődékben is alkalmazható könyvei megvásárolhatók.
Helyszín: C épület aula
1300-1430 WORKSHOP
Pozitív pedagógiával összefüggő jó gyakorlatok kipróbálása
Tartják: Horváth Réka és Szűcsné Tóth Zsuzsanna, az Eötvös József Főiskola oktatói
Helyszín: C épület 49. terem
A workshop célja, hogy a résztvevő pedagógusjelöltek megismerkedjenek a pozitív pedagógia fogalmával és alkalmazási lehetőségeivel a mindennapi nevelő-oktató munkában. Az elméleti háttér ismertetése után a hallgatók interaktív módon próbálhatnak ki olyan jó gyakorlatokat, amelyek elősegítik a gyermekek jóllétét, a motiváció erősítését, a szociális készségek fejlesztését, valamint a pozitív fejlődési-tanulási környezet kialakítását. A program célja, hogy a leendő pedagógusok nyitottá váljanak a pozitív szemléletű nevelésre, és saját gyakorlatukban is alkalmazzák az itt megismert módszereket.
1300-1420 SZEKCIÓELŐADÁSOK
Helyszín: C épület I. és II. emelet tantermei
1420-1500 Kávészünet
Helyszín: C épület aula
1500-1700 SZEKCIÓELŐADÁSOK
Helyszín: C épület I. és II. emelet tantermei
SZEKCIÓK
I. Neveléstudomány I.
Szekcióvezetők:
1300-1420: Huszár-Samu Nóra
1500-1620: Zalay Szabolcs
Helyszín: C épület 51. terem
| 1300-1320 | Major Lenke – Horák Rita – Grabovac Beáta – Pintér Krekić Valéria | Környezeti attitűdök és mentális egészség a vajdasági magyar hallgatók körében – kutatási terv bemutatása |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Ladányi Éva – Pump Luca | A tehetséggondozás komplex megközelítése és közösségépítés az Eötvös József Főiskola Miskolczy Szakkollégiumában |
| 1340-1400 | Zalay Szabolcs | A „Tanuló Ember” belső motivációi – A Homo Studens filozófia gyakorlata a „Toldi-kód” alkalmazásával |
| 1400-1420 | Zank Ildikó | Visualizing Professional Identity: A Methodological Study Using Ego-Centric Network Cards in Teacher Education |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
| 1500-1520 | Dezső Renáta Anna | The role of psychological capital in reading performance – lessons learnt of related international research findings |
| 1520-1540 | Huszár Samu Nóra | Az olvasási fluencia fejlesztése kisiskolás korban – Tapasztalatok és gyakorlati megközelítések |
| 1540-1600 | Szontagh Pál Iván | A református pedagógusképzés közösségi beágyazottsága a református köznevelésben – kihívások és válaszok |
| 1600-1620 | Kolip Heléna | Kisgyermeknevelő professzió a többszörös intelligenciák tükrében |
II. Neveléstudomány II.
Szekcióvezető: Szőcs Krisztina
Helyszín: C épület 35. terem
| 1300-1320 | Aygul Muhammetmyradova | Adding an Asian perspective to a European educational civil initiative – lessons learnt of a student from Turkmenistan studying in Hungary at a Croatian civil youth organization during a summertime internship in 2025 |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Barabás Hanna | Possible Research Approaches to the Kleinfeld Warm Demander Teacher Model in the Hungarian Context, at Primary School Level |
| 1340-1400 | Szarvas Júlia |
English as a Foreign Language in Kindergarten: Comparing and Contrasting the Professional Views of Language Teachers and Kindergarten Educators |
| 1400-1420 | Preisendörfer Tímea | The Application of Multiple Intelligences Theory in the EFL Classroom: A Hungarian Perspective |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
| 1500-1520 | Sanja Milić – Vlado Simeunović | Teachers’ Well-Being in Rural Schools |
III. Történetiség és irodalom
Szekcióvezetők:
1300-1420: Tóth Sándor Attila
1500-1540: Bakonyiné Kovács Bea
Helyszín: C épület 50. terem
| 1300-1320 | Gál Anikó | Korai gyógypedagógiai kezdeményezések Hódmezővásárhelyen Wlassics Gyula reformja nyomán |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Sztanáné Babits Edit | Elődeink pedagógiai nézeteiről – Bartsch Samu Arcanumon elérhető írásaiból |
| 1340-1400 | Majdán János | Virtuális séta a 19. század végi Baján |
| 1400-1420 | Bakonyiné Kovács Bea | Id. Éber Sándor Művészi nevelés című freskójának kutatása az Eötvös József Főiskolán |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
| 1500-1520 | Vladimir Legac – Sara Marija Radočaj | Familiarity of Croatian Primary School Students from the County of Karlovac with Past and Present Members of the British Royal Family |
| 1520-1540 | Tóth Sándor Attila | Szerelem és emlékezés. Berzsenyi Dániel, Az első szerelem című költeménye az életrajz és az életmű tanításának tükrében |
| 1540-1600 | Pogány Csilla | Science and Morality in the Shadow of the Atomic Bomb in Cormac McCarthy’s Two Novels: Stella Maris and The Passenger |
IV. Információ- és természettudományok
Szekcióvezető: Patocskai Mária
Helyszín: C épület 58. terem
| 1300-1320 | Bartal Orsolya | A mobileszköz korlátozás és a digitális tőkemegoszlás |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Karla Pavić – Predrag Oreški | Parental Protection of Children on the Internet: Results of a Survey Study |
| 1340-1400 | Győrfi Tamás – Patocskai Mária | Mesterséges intelligencia a felsőoktatásban: lehetőségek és kihívások |
| 1400-1420 | Hágen András | Orvosföldrajz és a környezetkémia A környezet-egészség és a hormonháztartás zavarai |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
V. Gazdaságtudomány
Szekcióvezetők:
1300-1420: Pajrok Andor
1500-1600: Póla Péter
Helyszín: C épület 48. terem
| 1300-1320 | Salusinszky András – Budai László | Adatból termék, tudásból érték: A digitális ellátási lánc szimulációs labor mint az alkalmazott tudás és társadalmi felelősség új tere |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Kovács Szilvia | Noise can be used as a resource |
| 1340-1400 | Pajrok Andor – Győrfi Tamás | A stratégiai vezetői számvitel alkalmazásának hatása a nem pénzügyi indikátorokra a hazai szállodaiparban |
| 1400-1420 | Kovács Szilárd | Evolúciós gazdaságföldrajz és az új fejlődési pályák létrehozása |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
| 1500-1520 | Keszi-Szeremlei Andrea | ChatGPT-től a pénzügytanig – hogyan alakítja át az MI az egyetemi oktatást? |
| 1520-1540 | Szűcsné Tóth Zsuzsanna | AI és önismeret – lehetőségek, korlátok, kérdések |
| 1540-1600 | Carmen Adina Paștiu | The Use of Artificial Intelligence in Studying Consumer Behavior |
VI. Filológia, irodalom, kultúra
Szekcióvezető: Morana Plavac
Helyszín: C épület 56. terem
| 1300-1320 | Dubravka Smajić – Irena Vodopija | O jeziku reklamnih kataloga trgovačkih lanaca u Hrvatskoj |
|---|---|---|
| 1320-1340 | Đuro Blažeka – Michaela Blažeka | O inačicama s različitim samoglasnicima u govoru Preloga |
| 1340-1400 | Tea Horvatić |
Slaying the Lexicon: Generational Takes and Pedagogical Approaches on Internet Slang in Foreign Language Teaching |
| 1400-1420 | Irena Krumes | Utjecaj informacijsko-komunikacijske tehnologije na interes za čitanje linearnih i nelinearnih tekstova djece mlađe školske dobi iz perspektive učitelja |
| 1420-1500 | Kávészünet | |
| 1500-1520 | Draženko Tomić | Liberalizam i liberalni tisak prema izvješćima časopisa „Kršćanska škola“ |
| 1520-1540 | Ana-Marija Posavec | Iskustvo Domovinskoga rata iz perspektive djeteta u romanu Stjepana Tomaša Mali ratni dnevnik |
| 1540-1600 | Jasna Šego – Željka Rosandić | Hrabrost je životu reći da! Analiza dvaju motivacijskih govora – Dinke Juričić i Oprah Winfrey |
| 1600-1620 | Kiš-Novak Darinka – Ivančić Sara | Opažanje i bilježenje opažanja kao osnova aktivnog učenja u prirodoslovlju na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp. |
| 1620-1640 | Mirta Bijuković Maršić – Dubravka Andrić | Slikovnice i emocionalna pismenost |
| 1640-1700 | Krunoslav Mikulan | Tematika eshatoloških predaja Međimurja i bliže okolice |
POSZTERBEMUTATÓ:
Goran Lapat – Pantaler Mateja: Pedagogical Function of School Gardens / Pedagoška funkcija školskih vrtova
Silvia Rogošić: The Potential of AI in Enhancing Qualitative Research Practices


