Időpont: 2024. április 10-11.
Helyszín: Eötvös József Főiskola (6500 Baja, Szegedi út 2.)
A/88. terem
Április 10. (szerda)
900-1000 Regisztráció
Helyszín: A/88. terem
1000-1030
A konferenciát megnyitja: dr. Szilágyiné dr. Szinger Ibolya, az Eötvös József Főiskola rektora
Köszöntőt mond:
dr. Varga-Bajusz Veronika, felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár; a konferencia fővédnöke és
dr. Maruzsa Zoltán, köznevelési államtitkár.
1030-1045 A főiskola kórusának és hallgatóinak zenei műsora
1045-1215 Plenáris előadások
1045-1130 Prof. dr. Józsa Krisztián, egyetemi tanár (Szegedi Tudományegyetem, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem): Iskolakezdés – Tények. Sikerek? Kudarcok?
1130-1215 Prof. dr. Csíkos Csaba, egyetemi tanár (Szegedi Tudományegyetem): Vizuális reprezentációk szerepe a matematikai gondolkodás fejlődésében
Helyszín: C épület
1215-1300 Büfé (C épület Aula)
1300-1400 Szekció-előadások (15 perc előadás, 5 perc vita)
1400-1440 Büfé (C épület Aula)
1440-1600 Szekció-előadások (15 perc előadás, 5 perc vita)
1730-1830 Kurátori tárlatvezetés a Kortárs Galériában
Kelemen Áron sajtófotós Kontextus nélkül című kiállítását bemutatja dr. Marczin István kurátor.
1830 Vacsora a Malom Étteremben (6500 Baja, Szegedi út 19.)
Április 11. (csütörtök)
900-1030 Városnézés (Találkozó: C épület Aula)
1000-1040 Büfé (C épület Aula)
1040-1200 Szekció-előadások (15 perc előadás, 5 perc vita)
1140-1220 Büfé (C épület Aula)
SZEKCIÓK ÁPRILIS 10-ÉN:
I. Művészeti nevelés és oktatás
Szekcióvezetők:
1300-1400 Szabó Norbert
1440-1600 Tóth Sándor Attila
Helyszín: C/47.
1300-1320 | Tormáné Kiss Bernadett – Józsa Krisztián | Motiváció az ének-zene tanórán a nemzetközi kutatások alapján |
---|---|---|
1320-1340 | Škiljević Ljubo | Bela Bartok's music in the curriculum for primary schools in Bosnia and Herzegovina |
1340-1400 | Szabó Norbert – Nagyné Árgány Brigitta | A melódia- és ritmusközlés fejlettségi szintjének vizsgálata az elsőéves csecsemő- és kisgyermeknevelő, óvodapedagógus és tanító alapszakos hallgatók körében |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Lehoczky Mária Magdolna | A zenei és a vallásos nevelés kapcsolódási pontjai Kiss Áron munkásságában |
1500-1520 | Szabó Áron | Bronz és beton transzformációja a kortárs képzőművészetben és a művészeti oktatásban |
1520-1540 | Tóth Sándor Attila | A görög-római mitológia tanítása képzőművészeti alkotások segítségével |
1540-1600 | F. Orosz Sára | Kreativitás és versenyszellem – Vizuális művészeti pályázatok az alapfokú művészeti oktatásban 6 és 14 év között |
II. Anyanyelvi nevelés, tantárgy-pedagógia
Szekcióvezetők:
1300-1400 Bakonyiné Kovács Bea
1440-1600 Bence Erika
Helyszín: C/4.
1300-1320 | Bence Erika – Ispánovics Csapó Julianna | Új értelmezési modellek az irodalomoktatásban (Az aktuális vajdasági gyakorlat) |
---|---|---|
1320-1340 | Bordás Sándor | „Kiefett a fogam, / kiefett kövépen, / nem tudok moft szotyolávni, / se befélni fépen.” – Hangzó formák és nyelvjáték a mai magyar gyermeklírában |
1340-1400 | Pogány Csilla | Az Együgyű Misó c. mese jelképekbe kódolt titkos üzenete |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Huszár-Samu Nóra | A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális-zóna jelenléte a tanórai interakciókban |
1500-1520 | Bakonyiné Kovács Bea | „Á, bé, cé, dé, rajtam kezdé…” Az olvasástanítás tankönyvfüggetlen algoritmusa |
1520-1540 | Ladányi Éva | A helyesírás-tanítás jelentősége és céljai a tanítóképzésben |
III. Pedagógia
Szekcióvezetők:
1300-1400 Bencéné Fekete Anikó Andrea
1440-1540 Pap Ferenc
Helyszín: C/48.
1300-1320 | Pap Ferenc – Szetey Szabolcs – Lehoczky Mária Magdolna – Fehér Ágota | Erkölcsi nevelés a tehetséggondozás szolgálatában |
---|---|---|
1320-1340 | Fehér Ágota | A gyermeki érdeklődés és az intuitív-beleélő módszer szerepe a tehetséggondozásban |
1340-1400 | Borszéki Szabolcsné Gábris Virág | Szerepvállalás a tehetséggondozásban |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Bencéné Fekete Anikó Andrea – Bence-Kiss Krisztina | Tanító szakos hallgatók összefüggő gyakorlatának tapasztalatai a mentorok véleménye alapján |
1500-1520 | Orsós Anna | A tanítóképzésbe újonnan belépő hallgatók inkluzivitása |
IV. Pedagógia, pszichológia
Szekcióvezetők:
1300-1400 Miklós Ágnes Kata
1440-1600 Horák Rita
Helyszín: C/39.
1300-1320 | Miklós Ágnes Kata | A "Bábkészítés" tantárgy jelentősége a 21. századi óvodapedagógus-képzésben |
---|---|---|
1320-1340 | Takácsné Szabó Melinda | Játéktevékenységekbe ágyazott logikai-matematikai tehetséggondozás az óvodai nevelésben |
1340-1400 | Horák Rita – Grabovac Beáta – Major Lenke – Samu János | Projektoktatás az elmúlt öt év tükrében |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Szabó Anita | Óvodapedagógusok elhivatottságának változásai 20 év távlatában |
1500-1520 | Tripo Johanna – Kovács Tünde Zita | A humánerőforrás digitális felkészültségét befolyásoló tényezők az Európai Unió tagállamaiban |
1520-1540 | Kolip Heléna | A fejlődés dokumentálásának többszörös intelligenciák alapú lehetősége a bölcsődében |
1540-1600 | Babity Mária | Nehézségek és esélyek – amikor nevelésbe vett (gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő) gyermek érkezik a bölcsődébe, óvodába, iskolába |
V. Pedagógia és metodika – horvát nyelvű szekció
Szekcióvezető: Plavac Morana
Helyszín: C/42.
1300-1320 | Bijuković Maršić Mirta | Čitanje književnosti i razvoj empatije |
---|---|---|
1320-1340 | Ljubac Mec Danijela – Zlatarević Vesna | Izazovi u suvremenom obrazovanju |
1340-1400 | Ilić Ivona – Majstorić Ines – Varga Rahaela | Sustavna podrška u usvajanju mađarskoga kao prvog jezika: slučaj vertikalne prohodnosti u hrvatskome obrazovnom sustavu |
VI. Matematikai nevelés, tantárgy-pedagógia
Szekcióvezetők:
1300-1400 Debrenti Edith
1440-1600 Kónya Eszter
Helyszín: C/49.
1300-1320 | Szabó Ildikó – Nemes Wéber Zsófia | Játékos matematika Dienes játékok bevonásával a DISCO+ projekt keretében |
---|---|---|
1320-1340 | Bella Hajnal Annamária | Játszva tanulás Poliuniverzummal |
1340-1400 | Buzogány Ágota | Szabadtéri tevékenységek a matematikai készségek fejlesztésére |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Zentai Gabriella – Józsa Krisztián | A rendszerezőképesség tantárgyi tartalomba ágyazott fejlesztése harmadik és negyedik osztályban |
1500-1520 | Debrenti Edith | Egy logikai műveleteket mérő vizsgálat eredményeiről |
1520-1540 | Stankov Gordana – Babcsányi-Tóth Gabriella | The potential of roleplays using concrete and visual representations in teaching the notion of function |
1540-1600 | Szilágyiné Szinger Ibolya – Kónya Eszter | Kisiskolások problémaalkotási próbálkozásai |
VII. Nyelvpedagógia
Szekcióvezető: Szőcs Krisztina
Helyszín: C/35.
1300-1320 | Sebestyén Krisztina | Familiencharakteristik von den Deutsch- oder Englischlernenden in den Grundschulen |
---|---|---|
1320-1340 | Fajt Balázs - Bellók Bernadett | Hibajavítás az idegennyelv-órán: középiskolások hibajavítási preferenciái |
1340-1400 | Sándor Eszter | Az üzleti felsőoktatásban tanuló hallgatók felkészítése az angol nyelv közvetítőnyelvi használatára: a szaknyelvtanárok véleménye és gyakorlata |
VIII. Pszichológia és sporttudomány
Szekcióvezető: Kiss Zoltán
Helyszín: C/51.
1300-1320 | Cserné Adermann Gizella | Az oktatói elvárások szerepe a tanítási-tanulási módszerek megválasztásában |
---|---|---|
1320-1340 | Katzenmajer-Pump Luca – Kiss Zoltán | A perfekcionizmus és a sport kapcsolata serdülő diákok körében |
1340-1400 | Dely-Pálinkás Anikó – Keresztes Noémi | Versengés és konfliktuskezelés jellegzetességei: vizsgálat testnevelésórán és a versenysportban |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Kiss Zoltán – Katzenmajer-Pump Luca | Sportoló és nem sportoló serdülők mentális egészségének összehasonlítása |
IX. Gazdaságtudomány
Szekcióvezetők:
1300-1400 Szász Erzsébet
1440-1620 Póla Péter
Helyszín: C/34.
1300-1320 | Gubán Gyula - Kadocsa László | Tantárgypedagógia a mérnöktanárképzésben |
---|---|---|
1320-1340 | Szász Erzsébet | A számviteli oktatás etikai kihívásai |
1340-1400 | Pajrok Andor – Szilágyiné Szinger Ibolya | Az online oktatás eredményessége a kvantitatív tantárgyak körében |
1400-1440 | Büfé | |
1440-1500 | Rácz Márk | Az egykori marxizmus-leninizmus oktatásának módszertani kérdései |
1500-1520 | Orova Balázs – Rikovics Fanni | Komoly játék – üzleti szimulációk az oktatásban |
1520-1620 | Orova Balázs – Szűcsné Tóth Zsuzsanna |
WORKSHOP: Komoly játék – üzleti szimulációk az oktatásban Helyszín: A/6. |
SZEKCIÓK ÁPRILIS 11-ÉN:
III. Pedagógia
Szekcióvezető: Patocskai Mária
Helyszín: C/48.
1040-1100 | Gilányi Magdolna | Rajzolt fotográfia mint történeti forrás – Turi Lilla: Amire emlékszem |
---|---|---|
1100-1120 | Dávid János | A komposztálás felhasználása a hulladékcsökkentés és az anyagkörforgás tanításában |
1120-1140 | Szántóné Tóth Hajnalka | A tanító szakos hallgatók vélekedése a képzésben lévő természettudományos kurzusokról |
1140-1200 | Győrfi Tamás – Patocskai Mária – Pajrok Andor – Tóthová Tarová Éva – Jaruska László | Pedagógus- és gazdaságtudományi képzésben résztvevő hallgatók logikai készségeinek nemzetközi összehasonlító vizsgálata |
IV. Pedagógia, pszichológia
Szekcióvezető: Lehmann Miklós
Helyszín: C/39.
1040-1100 | Somogyi Tímea | Dadogó gyermekek ellátása, terápiái |
---|---|---|
1100-1120 | Györe Géza – Kubinger-Pillmann Judit – Bognár Amália | A 3. és 4. évfolyamos tanulóknak készült Digitális kultúra tankönyvek feladatainak elemzése szövegértési aspektusból |
1120-1140 | Jakab Natália | A tanulói diverzitás figyelembevételének lehetőségei a digitális világban |
1140-1200 | Lehmann Miklós | Társas kompetencia a mesterséges intelligencia alkalmazásához |
V. Pedagógia és metodika - horvát nyelvű szekció
Szekcióvezető: Bockovac Tímea
Helyszín: C/42.
1040-1100 | Bockovac Tímea – Sabolić Valentina | Utjecaj mađarskog jezika na gramatičke vještine učenika dvojezičnih hrvatsko-mađarskih škola |
---|---|---|
1100-1120 | Jurčević Zorica | Korelacijsko-umjetničke mogućnosti Nazorove pjesme Cvrčak |
1120-1140 | Plavac Morana | O prijevodu jedne bajke na mađarski jezik |
VII. Nyelvpedagógia
Szekcióvezető: Zalay Szabolcs
Helyszín: C/35.
1040-1100 | Zalay Szabolcs | The introduction of the concept and metodology of the Universal Pedagogical Index (UPI) |
---|---|---|
1100-1120 | Szőcs Krisztina | Young learners and autonomy support in language learning |
1120-1140 | Simon Krisztián | Assessing vocabulary development possibilities and students’ perceived usefulness using TED talks in a first-year language skills development course |
IX. Gazdaságtudomány
Szekcióvezető: Nemeskéri Zsolt
Helyszín: C/34.
1040-1100 | Zádori Iván – Nemeskéri Zsolt | Környezeti nevelés és fenntarthatóság a felsőoktatásban |
---|---|---|
1100-1120 | Keresnyei Krisztina | Érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a gazdasági képzésben résztvevőknél |
1120-1140 | Sramó András | Szakrális geometria – a látás tudománya |
1140-1200 | Póla Péter | Pénzügyi tudatosság oktatási lehetőségei a középiskolákban |