A felmérés 2015. május 4-20-ig zajlott. A felmérés lefolyása kísértetiesen hasonlított az előző félév véleményezéséhez. A rikítóan alacsony induló kitöltési arányt óriási erőfeszítésekkel, pótlevelek küldésével sikerült elérni a 28,91 %-ot. Itt kell megemlíteni, hogy jelentős eltérés van az egyes szakok aktivitása között: az építőmérnök és gazdálkodási menedzsment nappalis hallgatók 40 % felett kitöltést produkáltak, míg a tanít szakosok csak 25 %-ot. A levelező tagozatos hallgatók általánosságban kisebb arányban válaszoltak.
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:
1. | Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? | 4,22 |
2. | Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? | 4,08 |
3. | Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? | 4,16 |
4. | Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? | 4,09 |
5. | Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? | 4,27 |
6. | Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának? | 4,03 |
7. | Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? | 4,46 |
8. | Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? | 4,30 |
9. | Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? | 4,17 |
10. | Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? | 4,32 |
11. | Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? | 4,32 |
12. | Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? | 4,26 |
(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)
Az előző felmérések eredményeivel összehasonlítva megfigyelhető, hogy a tantárgyak megítélésében (1-6. kérdések) nincs jelentős eltérés (max. 0,02) míg az oktatók megítélésében nagyobb mértékű (0,06-0,08) romlás vehető észre a 9., 11. és 12. kérdésben.