Szakértelem, gyakorlat és életre szóló kapcsolatok 1870 óta.

Oktatás hallgatói véleményezése 2016/17 tanév I. félév

Az Eötvös József Főiskola „az oktatói munka hallgatói véleményezésének rendjéről” szóló szabályzat alapján 2016. november és december hónapokban az online alapú kérdőíves megkérdezés lezajlott. A megkérdezés során feltett kérdéseket a Főiskola Szenátusa által 2015 októberében elfogadott szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza.
 
Az adatgyűjtéssel 35 %-os kitöltési arányt értünk el.
 
A felmérés során az alábbi kérdésekre a következő átlagok születtek:

1. Hogyan értékeli a tantárgy helyét, órakeretét a tantervben? 4,26
2. Mennyire tanít a tantárgy gyakorlati problémák megoldására? 4,06
3. Milyen mértékben érzi alkalmazhatónak/hasznosnak a tantárgy által nyújtott ismereteket? 4,18
4. Milyen a tantárgy ellátottsága oktatási segédanyagokkal – írásos vagy elektronikus formában? 4,12
5. Hogyan értékeli az alkalmazott számonkérés megvalósítási módját? 4,26
6. Mennyiben felel meg a kapott érdemjegy valós tudásának?     4,05
7. Hogyan értékeli az oktató felkészültségét a tantárgy egy órájára? 4,49
8. Milyennek érzi az oktató tudásközvetítő képességeit ebben a tantárgyban? 4,37
9. Mennyire követhető, tanulható a tantárgy az órán? 4,22
10. Hogyan értékeli az oktató előadásmódját ebben a tantárgyban: mennyiben felelnek meg a felsőoktatás követelményeinek? 4,35
11. Milyennek érzi az oktató segítőkészségét a tantárgy ismereteinek elsajátításában? 4,41
12. Milyennek ítéli az oktatóval való kapcsolattartást a tantárgy oktatásával összefüggő kérdésekben? 4,33

(Az átlagok a megszokott "osztályozásnak" megfelelő, 2-5 skálán értelmezendők.)

Az egy évvel ezelőtti felméréshez viszonyítva megállapítható, hogy majdnem mindegyik kérdésben 0,15-el javult a főiskolán folyó oktatói munka megítélése.
Az eredmények együtt vonatkoznak a gazdasági, a pedagógiai, és műszaki szakterületen folyó képzésekre.